Як читати новини про коронавірус і не втратити здоровий глузд: практичні поради психолога
Упражнения для заземления при тревоге и интенсивных эмоциях
Як боротися з істерикою?(Капризи , маніпуляції, істерики)
https://www.youtube.com/watch?v=B-QjC0YWdew&list=TLPQMjIwNDIwMjBQQJajm5KqQQ&index=4
мотивації навчання
Рекомендації для батьків щодо підвищення мотивації навчання учнів підліткового віку
1. Не заважайте підліткові вчитися самостійно.
2. Навчальна праця цікава тільки тоді, коли вона різноманітна. Не повторюйте
вдома шкільну систему.
3. Будь-яка людина виконує роботу із задоволенням тільки тоді, коли вона
розуміє, для чого це потрібно. Підліток не знає, де йому можуть знадобитися
знання з фізики, хімії, алгебри чи інших предметів? Покажіть ці сфери. Причому,
бажано, щоб знання були затребувані саме сьогодні, так розуміння того, що ці
знання будуть потрібні через кілька років, не є мотивуючим чинником.
4. Купуйте цікаві книги («Цікава фізика», «Цікава геометрія»), довідники з
різних навчальних дисциплін. Можливо, через інтерес до цих книг сформується
інтерес до предмета в цілому. Підтримуйте допитливість своїм інтересом до
відкриттів своєї дитини.
5. Не поспішайте полегшити працю підлітка (зробити за нього домашнє завдання,
вимагати від вчителя скасувати який-небудь вид роботи). Але й не змушуйте
дитину переробляти завдання, виконувати нудну монотонну роботу, заучувати
додатково важкий та незрозумілий матеріал. Навчання повинно бути важким, але
посильним.
6. Вселяйте в дитину впевненість, що в неї все неодмінно вийде. Розповідайте
про те, які проблеми в навчанні виникали у вас в дитинстві.
7. Ні в якому разі не карайте дитину за невдачі в навчанні. Це сприяє
зниженню мотивації.
8. Не заважайте дитині самовизначатися, розвиватися.
9. Батькам бажано відмовитися від акцентів, які пригнічують навчальну мотивацію й орієнтування підлітка на отримання оцінки (повинності, матеріальну винагороду, активне наполягання вчитися тільки на «10 - 12» і т.д.).
P.S: Пам’ятайте:
якщо підліток проявляє небажання вчитися – це не примха, а крик про допомогу.
Не лайте, а з’ясуйте причини такої поведінки.
Поради для батьків молодших школярів. Як мотивувати дитину до навчання.
Мультфільми для дітей,спрямовані на формування та підтримку інтересу до
навчання.
- Спробуйте для початку уникати наказового тону в спілкуванні з дитиною щодо уроків. Батьки, які взяли командний тон за норму, припускаються великої помилки. Дитина — не підлеглий. Вона рівноправний член сім'ї разом із батьками. Просто в неї ще мало знань і життєвого досвіду. Вона ще маленька, вона навчається.
- Перш ніж очікувати від дитини засвоєння матеріалу, необхідно показати, як це робити. Тільки після цього у неї з'являється інтерес. В іншому разі вона говоритиме: "Мені це не цікаво", "У мене не виходить", "Я це не хочу робити". Важливо не сприймати ці слова буквально, усвідомлюючи, що дитині поки що не зрозуміло, як зробити завдання або засвоїти матеріал, а значить, їй потрібна допомога. Щойно у дитини почне виходити, неулюблений предмет сподобається.
- Навчіться хвалити та заохочувати свою дитину. Це краще діє, ніж довгі сварки та бурчання. З часом малюк вчиться розуміти приємні відчуття, отримані від похвали,і робитиме усе, щоб знову відчути ці емоції.
- Пориньте у світ дитини. Нехай завдання та вправи стануть ближчими та більш зрозумілими для юного дослідника. Для цього достатньо рахувати не просто цифри, а, наприклад, голи улюбленої футбольної команди, чи перетворити перше знайомство із хімічними елементами на казкову історію. Для вчителів чи батьків це не так уже й важко, а от дітям – значно зрозуміліше.
- Створіть «дерево досягнень». Намалюйте на аркуші ватману дерево з численними коричневими гілками і виріжте жменьку «листя» з кольорового паперу. Щоразу, коли дитина буде відчувати, що в процесі навчання вона чогось досягла, наприклад, добре вивчила вірш чи змогла вирішити складну задачу, вона може записати це на листочок і прикріпити на дерево. Згодом дерево буде схоже на вражаючу густу, пишну крону!
- Жодне питання дитини не повинне залишатися без відповіді. Ніколи не уникайте її «чому», незалежно від вашої зайнятості. Детально і з цікавістю відповідаючи на всі питання, ви формуєте в дитини установку, що процес пізнання нового – це цікаво, і важливо.
- Особиста мотивація дитини виходить із можливостей діяти самостійно й приймати рішення без втручання дорослих. Якщо дитина каже, що вона впорається сама, не потрібно їй заважати. Якщо дитина бере на себе відповідальність, вона повинна йти до кінця. Не треба боятися, що її спіткає невдача або вона отримає погану оцінку. Не варто вимагати від дитини занадто багато. Ставте для неї посильні завдання.
- Необхідно пояснити дитині, що навчання полягає не тільки в отриманні відмінних оцінок, а й у можливості виправити власні помилки, і найголовніше – в отриманні знань, які стануть у нагоді дитині в житті. Дітям потрібно дати зрозуміти, що оцінки для батьків – не головне. Це допоможе їм орієнтуватися не на зовнішнє оцінювання знань, а на внутрішню мотивацію отримання цих знань.
- Казка "Як зайчик зрозумів, що треба вчитися" за посиланням: https://www.youtube.com/watch? v=gdUv6oGrhoM
- Мультфільм "Лінь вчитися" за посиланням: https://www.youtube.com/watch?time_continue=3&=&v=jWKZJuE1RP0&=&feature=emb_logo
Комментариев нет:
Отправить комментарий